søndag 12. september 2010

Hytte tur

Da var det søndag og man ligger som et slakt på sofaen.
Helgen har vi vært på hyttetur med begge brødrene til min mann og deres kjærligheter.

Startet på fredag med tunge sekker og godt viljemot etter jobb, måtte bare rekke frem før det ble mørkt var planen.

Ut på tur og frisk luft i nesen gjør godt.Vi la av sted og kom fram like før det ble mørkt, så det gikk akkurat.
For et herlig sted, det er dette jeg kaller hytte.Ikke strøm og man må tenne masse lys og parafin lamper og fyre i peisen.
Bare stedet i seg selv er jo medisin for sjelen.
Fikk opp dampen både i peisen i stua og kjøkkenet så da ble det varmet opp mat, gryterett. Nam nam.

Også fram med kortstokken. Jeg lærte meg et nytt kortspill denne helgen: Risk.
Det var noe som jeg tror jeg har spilt sammen med min pappa før, men noe andre regler.
Og det er liksom alltid i kortspill.Alle har sine sett med regler.Bare tenk på egentlig hvor mange varianter med Amerikaner som finnes?? Noen har slike regler og andre har et helt annet sett med regler.Så ofte bruker man lang tid bare på og bli enig om hvilken regler man skal spille med.Det har jo sin egen sjarm det og, bare man blir enig da.....

Etter en god natt med søvn skulle vi ut på tur da hytten skulle "lånes" av en gjeng med advokater som hadde sin årlige tur.
Etter en klatretur RETT opp kom man opp til utsikten og der hadde utsikten vært flott hadde det ikke vært for all tåka.....men hvem trenger vel utsikt??

Min kjære mann ordnet med et flott kaffe stativ så da ble det både kakao og kaffe koz på det flotte bålet....
så kom regnet!Æsj, men det finns ikke dårlig klær når man har 2 stk regn poncho og 2 trær.Og en god slump med fantasi så får man den fineste gapahuk i lier område.....
Merket at man ikke hadde pakket for bål tur, men telt tur.Men bare en liten stund så ville vi komme inn igjen i varmen på hytta.

Etter tur i små regn var vi tilbake og vi fikk i oss mer gryte rett og mer drikke.
Siden jeg er så heldig at jeg ikke skal drikke pga forsøket var jeg så heldig og sitte sammen med en god gjeng som kom seg godt ned i rød vin og div etter at mystiske drikker var kommet på bordet.

Kvelden var utrolig artig og man måtte tilslutt avslutte kort da man kanskje ikke helt fikk med seg hva trumf var lengre.......og diskusjonene begynte vel å bli på et stadiet da man egentlig måtte ha drukket litt mer enn kaffe og cola zero........natta for min del.
Ikke det at man fikk sove da lyd nivået var rimelig høyt....men jeg fikk man mange gode latter da. Og alle var jo enig i at man ikke var enig, så jeg skjønte jo ikke hvorfor man forsatte og diskutere, men som sagt:Kaffe og cola...

Så det var vel en litt redusert gjeng som har spist og venter på gutter som prøvde fiske lykken.Ble lite fisk,men de fikk seg jo en god tur på vannet.

Fikk ryddet ut og kom oss omsider hjem, tror du det var digg med dusj eller???JEPP JEPP
Så etter en herlig hjemmelaget pizza så er det sofaen og senga....Blir slapp av frisk luft.

Takk for en herlig helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar