onsdag 1. desember 2010

Desember

Da begynner den herlige tiden, desember.
Alt er jo flott, bortsett fra at det var - 17 grader i dag. HALLO! Litt kaldt eller?? Jepp jepp og slik skal det vel fortsett være..... blir mye koz inne med masse lys og fyr i peisen.

Har fått hengt opp kalenderen til mannen min, så jeg håper han blir gla når han kommer hjem og kan åpne sin første gave...


Kan ikke si at jeg sett noe til min kalender så jeg begynner å tro at det ikke kommer noe og det lover ikke godt. Blir lei meg da.....jeg har vel fortjent kalender jeg og, ingen som har sagt at det er noe aldersgrense for det. Blir tungt den dagen jeg ikke får den, må nok bare holde litt tradisjoner i gang. Det er jo det som er koz med tiden før julen, den lille gaven hver dag.

Har også prøvd å tørke appelsinskiver i dag, første gangen og er spent.

Hvordan jeg har gjort det:

*Skar skiver i appelsiner og tørket de litt i tørkepapir da de var veldig saftige.

*La de på bakepapir, ble tilsammen 2 brett.

*Satt de i ovnen på 135 grader, varmluft.

*Satte på alarm hver 20 min og snudde de slik at man ble litt mer kvitt saften som ble liggende under.

*Etter 1,5 time satt jeg ned varmen til 120 grader og etter 2 timer tok jeg de ut.

Syns kanskje noen ble litt for godt stekte, men for første gang er jeg fornøyd.Så jeg får se om jeg tar en omgang til slik at det blir mer pynt...

Har nå også lagt til bilder på kommoden som jeg har gjort om, ble jo bra da!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar