tirsdag 7. desember 2010

SKUFFA

Ja, jeg er kjempe skuffa......
En av mine verste mareritt har skjedd.

Jeg er en av de som holde julekalender høyt. Og da prater vi ikke om den kjedelige, billige sjokolade kalenderen som du får 2 for 1, 2 desember.
Nei, vi prater om den gode gamle pakke kalender.

Mange sier at jeg er blitt for gammel til å få det..
HALLO! Når ble det aldersgrense på julekalender da?? Det er vel ingen som kan bestemme at man blir for gammel for det. Hvorfor skal man absolutt bli gammel og ikke ha det noe gøy i tiden før jul? Vi stresser jo nok som det er så kan vi ikke ha den lille gleden hver dag med den lille pakken.
Det trenger jo ikke å være så store tingen, det er jo bare det at man får en liten pakke....
tror folk glemmer det, man tror at det skal være noe stor og flott hver dag... nei nei, da har man misforstått.

I så fall har jeg gått og gledet meg til at den store esken som min mann har laget skulle komme fram. Der får jeg trekke i en snor hver dag og i enden av tråden er det en pakke.
Skal ikke så mye til for å glede meg.
Men gla blir jeg og det er vel det som er litt av poenget, eller hva??

1 des kom og dere har jo sett at jeg har laget til min mann og hengt den så fint opp.... Han syns nemlig at det er litt koz med den lille pakken hver dag han og selvom han ikke sier det høyt.
Det finnes et lite barn i alle oss.
2 des kom og ingen eske. Siden det var mye som hadde skjedd så tenkte jeg at det er lov at det går et par dager......

I dag er det 8 des og ingen eske har kommet fram og jeg begynner å lure på om jeg har vært så slem i år at jeg ikke har fortjent kalender?
Bortsett fra den kjipe, billige sjokolade kalenderen han har prøvd seg med.
Den godtar jeg ikke!
Jeg prøver å holde skuffelsen inne, men er nok litt for lett og lese der ja. Man bryter ikke slike tradisjoner!!!!

Men det er jo et par dager igjen til jul så kanskje esken kommer i morgen???????????

2 kommentarer:

  1. Nå fikk jeg hjertet i halsen men når det hadde funnet plassen sin igjen så skjønner jeg godt at du ble skuffa! Håper han finner den frem så fort som overhode mulig!! :)
    Snill du som lager kalender!
    Jòhann har fått ølkalender i år og er storfornøyd så kanskje han finner på noe til neste år? Lov å håpe! ;)

    Hilsen Helene

    SvarSlett
  2. He he he alle fortjener julepakkekalender, og i år er det som vanlig innen unntak fra regelen. Blir som inkjekjønnsbøying på nynorsk. Som sagt innen unntak!
    Det morsomste blir jo å åpne alle de du ikke har fått enda når esken kommer til rette ;)

    Lind@

    SvarSlett