lørdag 20. november 2010

Vitaminbjørner


Ja, disse har vel alle fått med seg at har kommet.
Tilog med i variant for grønnsaker med frukt smak.
I går var faktisk første gangen jeg smakte disse og jeg skal jo være ærlig at det er vel ingen om vil ha et problem med å spise de selv eller få barna sine til å spise de, for det var jo som å spise gele bjørner eller godteri av noe annet slag.
Jeg har begynte egentlig å bli litt skeptisk til alle disse "nye" flotte produkten som kommer for tiden.
Er dette noe vi egetlig trenger eller er reklamen som er blitt så flink til å la oss tro at vi trenger det??
Som sagt så tror jeg vi dessverre har kommet dit at som oftes er det noen andre som får oss til å tro at vi trenger det, eller så er vi ikke flinke eller sunne nok. Er det slik det skal være?
Fortsetter vi slik så vil vi snart bare trenge en pille så har vi fått i oss alt vi trenger av mat i løpet av dagen. Snakker om trist opplegg da. Kan aldri være sosiale rundt mat og sitte i dype samtaler sammen med gode venner og god mat som man har brukt tid og energi på å lage.
Se for dere juleribba, en brun pille formet som et ribbestykke??
HAHA, slipper jo oppvasken og man vil jo aldri overspise seg noe.
Et problem vi blir kvitt da er jo overvekt da, så noe positivt er det kanskje??
Vel, tilbake til vitaminbjørner.
Har noen les hva det er mest i de? Har dere den i skapet så kan dere jo hente den og kikke selv, for de fleste vet jo at det som står først er det som det er mest av også videre nedover.
SØTSTOFF......
Jeg blir lei meg jeg.
For hva er poenget med å stappe innpå mer søtstoffer enn det vi allerede gjør? Det står jo så fint foran på boksen at det ikke er tilsatt sukker.... Hva er verst? Sukker eller søtstoff???
Alle vil jo gjerne være mest mulig sunne og hvertfall de som har barn ønsker jo kun det beste for barna også blir man så lurt.....
Det er sikkert noen nå som ikke er enig og jeg syns det er flott, men det er jo et lite tankekors at man tilsetter søtstoffer og gelatin i noe som skal være så sunt. Det er vel slik det meste av godteri er laget også eller??
Nei, jeg er nå sikker på at dette er for at folk skal tro at de ikke kan tilby alt i maten og det kan man, bare man er variert i kosten. Kjøtt er ikke farlig, det er sausen som ikke er bra. Tenk logisk....... Grønnsaker er bra og man klarer som regel å få inn litt bare man ønsker det. Ta litt erter og bland i potetmosen, det må ikke være vanskelig.
Tror ofte man havner i et spor når det kommer til mat og man tror at man ikke får det til. Hvis man syns man får i for lite grønnsaker- lag suppe eller lapskaus, det er enkelt. Det er bare å prøve. Og de fleste har en fryser man kan lagre i når man ikke har timer nok til å lage en flott middag. Hverdagen kommer og tiden flyr fra oss og man skal rekke så masse.
Men man kan klare det, men det krever jo planlegging. Men jeg vet at alle kan, med en god eller dårlig økonomi.....
Tenk hvor mye det egentlig koster å lage tomatsuppe? Det innholder litt smør, mel, tomatpurè og vann......... Du klarer det faktisk for under 10 kr......... Og bytter du at vann med melk og tomatpurè med blomkål så er det vel ikke en kjempekostnad???
For seriøst, grønnsaksbjørner med EPLE smak!
Snart har vi unger som verken vet hvordan grønnsaker ser ut eller smaker.
Jeg syns det er litt morsomt jeg da, og de skal få for at de som lager dette har en kjempe fantasi..
Beklager om jeg har tråkket noen på beina og de føler at jeg ikke har peiling.
Ja, det stemmer at jeg vet ikke hvordan det er med en hverdag med barn og få tiden til å gå ihop og jeg må kanskje tygge i meg noen av disse ordenen om en stund, men jeg mener at alle kan klare det, hvertfall litt. Om det ikke er hver dag så kanskje noen av dagene. Det er jo en start.
Men en ting er sikkert.
Tran-det smaker tran, men det er det som fungere....
God helg alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar