søndag 14. november 2010

Hedalen

Ja, dette var stedet som mannen min og jeg havnet på forrige søndag.
Why?
Jo, det er vel finn.no sitt flotte trekk at man kan havne på rare steder for å hente rare ting, lettere sagt en snøfreser til traktor`n.

Hvor lengre vi kjørte jo mer ble vi enig om at vi egentlig bor i by`n. Og kan jo kalle oss for by folk i steden for å si at man bor på landet.
Også kom det store spm opp: Hva gjør alle menneskene som bor her?
For det er jo hus overalt og vi så sikkert ikke alle heller. Og alle kan jo ikke være bønder, det var vi enig i.
Men vi så lite med butikker og fabrikker så da ble vi egentlig ikke noe mer kloke på det.
De gjør sikkert masse som vi ikke tenker på og de er sikkert lykkelige der også.

Han som eide freseren jobbet på et verksted og da er det sikkert et par til som også jobber der så det er jo en ting og gjøre. Sikkert mange traktorenen som må fikses og alt annet som bønder bruker...

Når vi var på vei hjem kjørte vi forbi en brukthandel og jeg så at de hadde et skap som jeg trengte på høtta.
Når vi så på dette før jeg så at det hadde stått ute i regnet en stund, men han hadde jo noe inne.
Om han hadde!!!!
For et sted, så utrolig mye rart, alt mulig rart som man ikke hadde sett før. Masse søppel, men masse bra ting. Flotte kister, hyller, skap.
Jeg trenger et større hus slik at jeg kan fylle det opp med gammelt dritt som svigerfar sier.
Svensken som hadde butikken var i overkant pratesyk og i løpet av tiden vi var der så fikk vi vite om dansen på lokalet, om hvem som hadde mer penger enn andre, om prisen på tømmer på norsk, russisk og svenske tømmer og den utrolig forskjellen og hvorfor. Hvorfor vi trengte all den info`n er vi ikke helt sikker på, men da lærte vi noe nytt da.....

Men vi fant jo et skap og jeg var kjempe fornøyd. Så nå må det bare males, skal se om jeg husker å legge ut bilder når det er ferdig.

En artig dag og man vet aldri hva som skjer når man er på tur.......

Og her er hvordan skapet så ut før og etter...











Her er skapet orginalt. Pusset litt på den før jeg malte med matt hvit maling. Trengte 2 strøk.
Og her det endelige resultatet. Jeg er hvertfall fornøyd, men det kan bli en stund til det kommer på høtta, men det er ok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar