onsdag 16. november 2011

AAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAA, munnen er på max av hva jeg klarer å gape og jeg håper at den lille frøkna som ser på skjønner at det er kjempe gøy og gjøre akkurat slik mamma gjør.
Ikke akkurat på max, men så høyt at jeg klarer å putte inn skjeen i munn og levere dagens lunsj.

Som dere skjønner så er jeg nå igang med fast føde til jentene og jeg må si at det går egentlig veldig bra, det kunne ha vært verre og det regner jeg med at kommer til å skje når de skal hjelpe mamma.
Men den tid den sorg eller latter.
Så hva gir man disse små da? Man kan jo lese seg ihjel på nettet, noe jeg føler at jeg har gjort.
Ting går igjen og etter å ha lest heftet fra helsesøster og div blogger er det bare å hoppe i det.
Man må tørre og tro på at man klarer dette like bra som alle andre og at det smaker like godt som det som er i alt av glass og bokser i butikken. Og det fine er jo at da vet du hva du har gitt barna dine.

Første gangen skulle ha vært grøt, men det skar seg så det ble banan.
Første leksjon var at man må planlegge og at det tar lengre tid å lage vanlig mat enn en flaske med melk.
Etter dette er det blitt både grøt og diverse andre ting.

Jeg har funnet en blogg som jeg ønsker og dele med dere som har små barn og tenker at det hadde jo vært artig og kunne lage maten selv, eller litt av det.
Her må man finne sin "greie" som fungere for seg og sin hverdag. Og husk at man er ikke noe dårlige mor om man ikke lager maten selv, det som er viktig er at de får i seg mat.
Blogger heter bare barnemat og har blitt en jeg ofte er inne på og kikker og får ideer.
Og det er jo som hun sier at hvorfor skal de bare få grøt som smaker kjedelig, når man har så mye annet de kan få som smaker så mye bedre.

Fremover kommer jeg nok til å legge ut hva jeg har laget og hvordan det ble mottatt. For det er jo nesten like viktig at man ser at den som spiser det liker det. Hjelper ikke å dytte mat i en munn som ikke gaper.......

1 kommentar: