tirsdag 13. mars 2012

Levergryte

For noen er dette bare noe av det verste man kan tenke seg, for andre er det en nytelse.
Jeg tror det er enten eller når det kommer til lever, enten liker du det eller så liker du det ikke.

Her i huset har vi en av hver, min mann liker ikke og jeg liker. Så det er ikke ofte jeg spiser det, man må bli invitert for det er ikke noen jeg lager bare til meg selv.

Så da skal vi se om jeg kan få mine søte små til å like dette.

Dette er en veldig enkel rett å lage.

Trenger:
*Lever
*Potet
*Gulrot
*Vann
*Litt olje

Du koker opp vann.
Ha i oppkuttet potet og gulrot.
Disse kokes i ca 7 min.
Tilsett biter av lever og fortsett å koke i ca 5 min til grønnsakene er ferdig kokte.
Tilsett oljen.
Ta av litt vann og mos dette med stavmikser, tilsett mer vann til man får ønsket konsistens.

Jentene syns det var litt rart først, men liker smaken når de hadde fått en skje til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar