fredag 17. februar 2012

Det store slaget..

KRISE I HEIMEN!!!
Før hverdagen ble barn og dens behov, vil jeg nok si at en krise ikke var slik en krise er nå.
Det som man før anså som uheldig og måtte gjøres noe med i den nærmeste framtid, blir nå for tiden stor krise og må ordnes i går......

Så når man endelig har ansett tid til å prøve å vinne krigen mot klesvasken,så må jeg si at jeg var klar.
Stapper inn alt for mye klær og i med såpe og alt det som skal til for at flekker blir borte og man tryller frem rene klær.
Så er det å starte og løpe opp igjen for man håper at de små ikke har operert for mye på hverandre tiden jeg var borte.
Aner fred og ingen fare og etter en stund skal jeg ned for å fortsette denne kampen.Føler meg i slaget og regner med at jeg er vinner i dag.Ingen ting kan stoppe meg i dag, jeg skal vaske til det er tomt ja.
Det blinker i dør lampen.
Pokker, tilbakeslag.Maskinen har visst brukt trikset med at døren ikke var igjen. Vel vel, jeg gir meg ikke og skal jo bare lukke den også er vi igang igjen.....trodde jeg.
Det skjer ikke og etter å ha skrudd den av og på, byttet mengden tøy, endret på programmet og fortsatt så blinket lampen mot meg.
Jeg begynte å merke presset og sikker på at lampen gliste og rakk tunge mot meg.
"Du kan tro at du har vunnet, men jeg ikke brukt mitt sterkeste våpen ennå-MANNEN MIN."

Så jeg lot maskinen ha en liten triumf før jeg sendte ned mitt sterkeste våpen.
Det var han min kamp sto på nå, men jeg visste at det var ikke første kampen de hadde og ennå så hadde han ikke måtte gi tapt så jeg var sikker på seier.

Det som begynte å bli litt sak var at det hadde nå gått flere dager og disse små fortsetter bare å produsere møkkete klær, så et lite nederlag når all ull ble tatt for hånd, men må man så må man.

Kvelden kom og kampen begynte. Han var oppe flere ganger for å trekke luft og samle krefter og jeg skjønte at dette ble den tøffeste kampen de hadde hatt.Etter flere forsøk kom han opp med innmaten til maskinen og sa: "jeg vet hva som er galt, kan du se det?"
NOPE,kan ikke se det, men fikk forklaring som jeg ikke forsto og bare spurte om det kunne fikses.
"Klarer jeg denne, vil jeg ha diplom."
Likte ikke dette.

Etter et siste slag var det bare å innse-kampen var over og jeg sto som taper.......

KRISE!!!!!

Men det er jo bare å finne en ny, ikke sant?
Disse som sier dette har ikke vært på elkjøp,expert el og prøvd å få med seg varen man vil den samme dagen.
Man får varer om du tar den modellen DU IKKE VIL HA eller trenger.
Men så slo en tanke..Hva med Finn.no? Det er jo så mange som flytter sammen,eller bytter for den er feil iht resten av styling i huset.....kan jo være heldig.

Ikke bare fant jeg en maskin som jeg ville ha til en pris som mannen ville ha.
Maskinen sto i nærheten,ca 10 min unna og vi kjente han som eide den.
Bonusen var at han ble med og bar den ned i kjelleren...DIGG

Så nå har vi nytt glis og jeg kan igjen samle krefter til nye kamper og store slag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar