lørdag 7. januar 2012

Gap og du aner ikke hva som kommer av smak

Slik er det å være barn hos oss for tiden.
Jeg har kommet til et punkt hvor jeg tester ut det jeg har for hånden føler jeg.
Så man kan jo si at det er en ny opplevelse når det nærmer seg mat tid.
Jeg kommer tilbake senere for å gå litt dypere i hvordan jeg har laget tingene, så her kommer litt mer hva som skjer.

Her om dagen fant jeg ut at de er jo så store at det er vel trygt å teste ut brød. Siden jeg selv hadde bakt brød og hadde leverpostei så kjørte vi på. Responsen var delt. Den ene syns at nye ting er helt greit og er vel bare noe man skal godta, mens  den andre er vel litt mer skeptisk kan man si. Ansiktet vrenger seg i en ny form og blikket lyser av "hva i alle dager er dette for noe?"Og hvis mamma fortsetter med å stappe inn så kan man jo prøve seg på en liten brekninger.

Brekninger kom fra frøken skeptisk når vi testet ut gulerot, men ikke ved potet så her må man bare prøve seg fram skjønner jeg.

F.eks. Avokado. Denne er helt ok hvis det ikke er klumper, men med klumper er det ikke ok. Men blander du klumper med banan, ja da er det greit........ forstå den som kan, jeg bare prøver og ser hva jeg får av tilbakemeldinger.

Så alle som er igang med mat til de små-lykke til og ikke gi deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar