mandag 9. januar 2012

Kyllingfilet

Da er det på tide og prøve litt kjøtt.
Valget havnet på kylling da den er mild på smak.

Jeg kuttet opp kyllingfilet i biter.
Kok den i vann til bitene er gjennom kokt.
Bruk stavmikser ol til å kutte det i mindre biter.

Bland med vannet for bedre konsistens.

Jeg serverte den med melk og dette var helt klart en ny opplevelse, for her var det mange uttrykk på en gang. Dette har jo en helt ny konsistens så jeg må nok teste ut et par ganger før de blir trygge på dette.Jeg la merke til at de bruker lengre tid på å svelge så ikke dytt inn med en gang da munnen tilslutt blir for full og det er jo ikke noen godt.

Man kan også bruke kjøttdeig eller andre kjøttslag, her er mulighetene mange.
Lykke til.

Man kan også blande dette med andre ting som feks potet eller gulrot, men jeg ønsker at de skal bli litt kjent med smaken før jeg blander med andre ting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar