onsdag 31. august 2011

Hjemmelaget frokostblanding

Som noen allerede er klar over er jeg litt opptatt av mat og dens innhold.
Noen ganger er jeg flink og andre ganger så jukser jeg, ikke perfekt,men jeg prøver.
Så etter å ha gitt nesten opp frokostblandinger fant jeg ut at jeg like godt kunne prøve å finne en oppskrift på en selv og vite hva det er i den.
Resultatet etter ble denne og jeg ble veldig fornøyd med smaken. Har prøvd både med melk og med yoghurt.

Ingredienser:

125 gr havregryn
25   gr solsikkefrø
25   gr sesamfrø
25   gr linfrø
25   gr gresskarfrø
2     ss solsikkeolje
2     ss honning
50   gr rosiner
50   gr tørket frukt (jeg har brukt tranebær og blåbær)

Bland gryn og frø i en bolle.
Ha olje og honning i en kjele, varm opp under omrøring.
Tilsett olje/honning i det tørre.
Bland godt.
Legg blanding på bakepapir.

140 grader i 40 min.
Til blandingen er sprø
Rør av og til.

Avkjøl og bland inn rosiner og tørket frukt.
Ha på et tett glass.

Her kan man bytte ut både på hva slags frø og frukt.

Hvis man ønsker den mer søt kan man tilsette litt mer honning.
Lykke til med prøving og send meg gjerne en tilbakemelding om dere har laget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar