fredag 5. august 2011

Muffins på en torsdag

Hmmm, hva gjør man når man er så fysen på noe godt og etter å ha gjennomsøkt alle skap etter noe godt, innser at det er tomt?
Jo, da ser man i skapet om man har alt man trenger til å kunne lage noe godt.

I går fant jeg fram disse tingene + kanel og lagde meg noen muffins.
Hva trenger du??
Denne holder til ca 12 vanlige eller 6 store muffins former

2,5 dl melk
1 egg
3/4 dl olje
4,8 dl hvetemel
3 store ts bakepulver
en klype salt
1,5 dl sukker

Som ekstra smak tilsatte jeg litt gulrot, for da tror jeg at det er sunt (!), byttet ut vanlig sukker med brunt sukker også litt kanel.
Men her er det bare fantasien som stopper deg, eller hva du har tilgjengelig...

Det tørre og det våte blandes hver for seg.
Rør det tørre lett ut i våte.
Røren skal ikke være jevn, men mere seig.
Tilsett smaktilsetning.

Ha i formen og stekes på 200-220 grader i ca 15-20 min.

Desverre rakk jeg ikke å ta bilde av de ferdige produktet.....
Men som dere ser så gikk alt ned.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar