søndag 23. januar 2011

Et år eldre

Ja, det er jo ikke til å unngå.
Jeg har blitt et år eldre.......
Kan nok ikke si at jeg merket det året, men det komme sikkert senere på året, tror du ikke?

Jeg har aldri helt skjønt det der med alder og hvor viktig det er.
Man begynner så stolt at man klarer å vise frem hvor mange år man er på fingrene.
"Tlre år."
Stolte foreldre.

Så begynner en periode hvor det er viktig at man slenger med mnd i tillegg.
"7 år og 5mnd"
Stolte foreldre.

Etterhvert er det slik at man sier hvor lenge det er til man blir myndig.
"Det er et halvt år til jeg blir 18 og kan begynne å kjøre bil"
Bekymret foreldre.

Et par år fremover er man stolt over hvor gammel man er, men etter man blir ca 25 skjer det ofte en forandring. Sier ikke at dette skjer med alle, men med en god del.
"Snart 30"
Grøss og gru.
Man er ikke så snar på å si hvor gammel man er og noen begynner men litt "juksing".
"Ble 25 for en stund siden" (ja, 3 år siden er jo som sagt en stund siden).

Også kommer katastrofen, man blir 30 år....
Man har jo ofte en del i vennekretsen som er like gammel som deg så det er jo ikke til å unngå at folk vet det.
"Ja, nå er det ikke lenge til du fyller 30 pr, GAMLA".
(På dette tidspunktet tror ikke foreldre har noen mening, har ikke spurt.)

Og etter dette er det jo bare nedenom og hjem, man er VOKSEN!!
Kanskje fått et BARN eller 2 og er man heldig så er man GIFT....Hvor ble tiden av?

Men er det virkelig så ille dette med alder? Er det egentlig ikke bare et tall?
Jeg kan ikke si jeg føler meg gammel, voksen.......kanskje for noen, men ikke for alle.
Spør dere min pappa om jeg er voksen så sier han kanskje ja, men med en klump i halsen.
Lille jenta hans. Og det er noe jeg alltid kommer til å være.
Jeg kommer også alltid til å være lillesøster som er en attpåklatt som ikke skjønner noen ting.
Jeg kan tro det, men innser etter et par år at jeg igjen hadde feil på det jeg trodde var riktig.
Og slik kommer det alltid til å være.

Men jeg anser meg som mer voksen enn barn. Så voksen at jeg har GIFTET meg og jeg venter BARN. Så ber definisjon er jeg VOKSEN, men føler meg ofte som et BARN.

Men jeg har hatt en flott bursdag i år også, denne gangen var den rolig og med ikke noe sprell
Ikke karneval eller ute i - 20 grader.....

Nei, i år ble det hyttetur. Og det er jo godt å våkne dagen etter burdagen og huske alt og kose seg med fyr på peisen, kopp te og en god bok.
Og en liten blogg også da.

Takk til alle som forsatt husker hvilken dag det er. Og sier det til meg, jeg syns det er kjempe koz.
Hilsen GAMLA, 32 år.

1 kommentar:

  1. Man er aldri eldre enn man føler seg! :)
    Gratulerer så mye :)
    Helene

    SvarSlett