søndag 6. februar 2011

Feier

"Ding dong",
og en hund som bjeffer og bjeffer.
Ut i fra disse opplysninger vet jeg et par ting:
*Ikke kjente, for de går rett inn
*Må være ukjent bil, siden hunden reagerer med "den" bjeffingen.
*Siden det er formiddagen aner jeg ikke hvem det er...

Lukker opp døra, og der står:
FEIEREN!
Ja, det var den dagen og det var jo glemt at det var i dag.
Og til min store overraskelse så var det en jente, ikke ofte man ser det.
Gjett hva slags farge hun hadde på håret?
Riktig, det var svart. Det hadde jo blitt helt galt om hun hadde vært blond. Litt av et syn egentlig. Beklager om det er mange som er blonde og feier, men det er bare så utrolig bra når noen går hele veien ut. Hun hadde sikkert ikke tenkt på det, men utrolig bra....

Og jeg ble jo stolt av og se at det er kvinner i det yrke også. Go Girlpower!!!
Og hun var veldig flink, hvertfall i mine øyne. Ga bra service og svarte på spm jeg hadde....
me like.
Og jeg satt igjen etterpå og tenkte:
"Hvorfor tenkte jeg aldri på det yrke?"
Og så kom jeg på det.
"Åja, jeg har jo høydeskrekk" Kan jo se for meg at det blir noen ekstra utfordringer der ja.
Fint med en feier som står stiv som en stokk på et tak og kommer verken opp eller ned,. hahahaha- ser det for meg, og da tror jeg at jeg må ha blondt hår, eller kanskje rødt....

Nei, det er nok ikke mitt drømme yrke....






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar