lørdag 27. mars 2010

Da høna ble til kylling

Noen ganger skal jeg prøve å være den perfekte husmor.
Ikke at det alltid går bra,men men.

Jeg satt meg ned en dag og fant ut at denne uken skal jeg finne ut på mandag hva vi skal ha til middag hele uken.Så skal jeg reise i butikken kun 1 gang og spare masse penger.
Det sier hvertfall de som har greie på slikt at man gjør.

Joda,alle middager var satt opp og blandt dem var hønsefrikasse.
Det var lenge siden sist og jeg hadde en høne i fryseren som det var på tide og få spist opp.
Dette måtte jo bare bli bra.

Var i butikken og fikk handlet alt på listen uten masse ekstra ting og var kjempefornøyd.
Selv om jeg senere fant ut at jeg glemte noen småting som ikke var til middaggen da.

Skal si jeg ble overrassketover å se i fryseren når jeg skulle ta ut høna.
Den var nå blitt til en kylling.......
Jeg var da sikker på at det var en høne jeg la der og nå ligger det en kylling der.....
La den til og tine og håpet at den kanskje ble til en kalkun.

Jaja, da blir det kyllingfrikasse istendenfor.
Og det ble godt det for den er laget og spist.

Ting jeg har lært av denne episoden:

*Jo,man bruker mindre penger av å reise få ganger i butikken.
*Sjekk om man trenger andre ting enn de tingene som skal brukes til maten.
*Man slipper å tenke på hva man skal ha til middag.
*Sjekk fryseren før man setter opp den listen over middager.
*Vær beredt på at ting ikke blir som man har tenkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar