tirsdag 11. mai 2010

Super Tante

Jeg føler jeg er på god vei til å kåres som super tante av både nevø og søstra mi.
Vet jeg kanskje tar litt i nå, men jeg syns selv at jeg har vært flink.
Min nevø har vært hos oss fra søndag av siden hans mor er i Spania, heldiggris.
Det har gått veldig bra.
Selv om han ble syk første dagen så jeg måtte reise hjem fra jobben etter lunsj. Men slik er det, er man syk så er man syk og det er jo alltid godt å ha noen voksne (meg faktisk) i nærheten.
Hvertfall når man får servert havregrøt med brunost og sukker på.
Det overrasker meg hvor få som egentlig har smakt dette.
Noe så digg, må bare testes om det ikke er gjort ennå. Dere vil ikke angre.

I dag har vi vært store på leksefronten og gjort nesten hele mateleksa som ikke trengs å leveres før neste torsdag.
Men vi var kjempe flinke og jeg så stolt over hvor flink han er. Kan ikke huske at jeg var så flink, eller var jeg det??
Noe jeg satt pris på var at jeg kunne sitte ved siden av og bare være der.
Husker selv hvor artig jeg selv syns det var når noen tok seg tid til å sitte der sammen med meg og hjelpe meg, da var lekser (nesten) artig.
Det er vel noe jeg selv håper at jeg kan få mulighet til å gjøre med mine egne barn en dag.
Og glemmer jeg det, håper jeg mine venner minner meg på det.....

I morgen er det siste dagen og han reiser til sin far på kvelden, litt trist for jeg merker at jeg liker det og ha barn rundt meg.
Men min tid kommer, det er jeg sikker på.
Bare veien er litt tyngre enn vanlig.
Man blir ikke klar over det før man sitter i situasjonen selv..........men jeg er positiv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar